Moi mili goście :)

czwartek, 17 maja 2012

Projekt wianek

Od lat zbieram naturalne korki po winie. Czekają sobie grzecznie w słoju na ponowne wykorzystanie. Myślałam o korkowej tablicy, ale całkiem niedawno wpadł mi do głowy pomysł na wianek. Ułożyłam zebrane korki na próbę, spodobało mi się i projekt nabrał rozpędu.


Wycięłam z tektury falistej kółko o wewnętrznej średnicy 18 cm i szerokości 2,5 cm. Dłuższe korki przyklejałam po kolei klejem magic do wyciętego koła. Obciążyłam wszystko książkami kucharskimi, deską do krojenia i pojechałam na zakupy.


 



Po powrocie nakleiłam mniejsze korki i znowu wszystko obciążyłam.



Po wyschnięciu kleju zawiązałam sznurek naturalny na zwykłą kokardkę i powiesiłam gotowy wianek na drzwiach do salonu. To właśnie w salonie zwykle pijemy wino, więc to chyba bardziej odpowiednie miejsce niż drzwi wejściowe... Zastanawiałam się tylko nad bardziej wymyślną kokardką, ale korki są tak piękne same w sobie, że zrezygnowałam z dalszych ozdób.



 

 Z "Niezbędnika pani domu":
Powierzchnię srebra możemy wypolerować, posługując się naturalnym korkiem i popiołem z papierosów lub ziemniakiem przekrojonym na pół i posypanym sodą.

21 komentarzy:

  1. Hmmm ja też zbieram korki po winie, przynajmniej te ciekawsze ;)
    Pomysł z wiankami genialny.

    OdpowiedzUsuń
  2. pomysł z korkami fajny, przynajmniej nie leżą bezużytecznie, a tak można sobie popatrzeć, powspominać smaki pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O matko! Skąd ja tyle korków wezmę? Wianek rewelacyjny, a opis jak z elementarza:)) Dziękuję bardzo, pomysł znakomity:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Super!!!! muszę zacząc pic wino;)))gdzieś juz podobny widziałam...świetny pomysł;)))))pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Też zbieram korki, ale u mnie wylądowały w butelkowej lampie ;)
    Fajny pomysł z wiankiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł z tymi korkami.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie lubię wina...skąd wziąć korki?!
    Bardzo fajny i orginalny wianek. SUPER pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  8. super pomysł!!!bardzo ekologiczny wianek;-))))i ładnie sie prezentuje;-))))

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się, że Wam się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale swietny! Troche sie go narobilas, ale oplacalo sie! Pieknie!

    Pozdrawiam!

    Dagi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie - pracy niewiele, trochę się czeka na wyschnięcie kleju :) - można wtedy robić inne rzeczy :)

      Usuń
  11. świetny pomysł i jeszcze lepsze wykonanie:) pozdrawiam ciepło i życzę miłej soboty:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł ...generalnie ja bym w życiu na niego nie wpadła ;) ....Gratuluje i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny pomysł!Zamiast leżeć w szufladzie,są ciekawą dekoracją!Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry pomysł :) uwielbiam wykorzystywać stare przedmioty :)
    A po napisy zapraszam, mam setki pomysłów na ich dekorację, teraz mam apetyt na kropki :)
    pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się trochę odkuję finansowo - czeka mnie remont sypialni - napis planowany jest na ścianę :) Zgłoszę się na pewno :)

      Usuń
  15. witam sąsiadkę zza miedzy, ciekawie się blog zapowiada :)
    masz fajne pomysły i oko do drobiazgów
    pozdrawiam ciepło
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  16. A ja Cię witam u mnie :) Cieszę się, że tu trafiłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wizytę i komentarz :)