Moi mili goście :)

piątek, 19 września 2014

Kołowiec

Tadam, tadam! Przedstawiam swój pierwszy sweter:


Słynny kołowiec wg kursu Doroty. Oczywiście jestem taka zielona, że nie dałabym sobie rady bez pomocy. Dziękuję tutaj, najmocniej jak mogę, kochanym dziewczynom: Uli za rozpoczęcie koła i cenne rady oraz Magdzie za szczegółowe instrukcje i wyprowadzenie rękawów.
Na kołowca kupiłam 5 motków Justy nr 014 z Włóczek Warmii. Uwielbiam połączenie zieleni z granatem, moim ulubionym kolorem jest zielony, a kamieniem malachit. 
Zaczęłam sweter na Światowym Dniu Publicznego Dziergania we Wrocławiu 14 czerwca br. Po pierwszym dniu robótki miałam tyle:


Korzystałam z drutów KP 5.0 mm. Dziury na rękawy zrobiłam na 29 oczkach w 1/8 koła. Teraz wiem, że spokojnie mogłam zrobić na 26...


Skończyłam część podstawową, kiedy w 1/8 koła miałam 55 oczek. Plisę robiłam na szerokość 15 oczek. Podczas robienia kryzy zaczęłam 3 motek Justy i prawie poszedł mi cały.
Po wyprowadzeniu przez Magdę rękawów miałam na początku po 65 oczek, zeszłam do 35 oczek w ciągu 125 rzędów. Podczas pracy z rękawami robiłam szczegółowe notatki na telefonie.


Na końcach rękawów powtórzyłam 15 oczkową kryzę, pochowałam nitki, namoczyłam i rozłożyłam swoje koło do wyschnięcia.


Zużyłam docelowo 370 g Justy i wyszło koło o średnicy 135 cm. Mój sweter jest w rozmiarze 42, mam 175 cm wzrostu, rękawy zrobiłam długie i wąskie. W sumie wystarczyłyby mi 4 motki, ale chciałam, żeby rękawy miały podobne odcienie, więc każdy zaczynałam od nowego motka. Jak ktoś chce pokombinować z kolorami to lepiej mieć te 5 motków, a resztki można zawsze zużyć na skarpety.



W kołowcu Uli:


W kołowcu Magdy:


W moim kołowcu:






62 komentarze:

  1. gratuluję!
    w sam raz na nadchodzaca jesien :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu! Przepiękny ten Twój kołowiec! Fantastyczny, chyba najpiękniejszy jaki widziałam! Myślałam, że swetra Trilli nic nie przebije, ale Twój jest po prostu doskonały :))). Świetne kolory i idealne wykonanie! Jeszcze nie ochłonęłam po Twoim czarnym, pięknym szalu, a tu znowu takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie się zaczerwieniłam, ja tam widzę niedociągnięcia, ale i tak jestem bardzo zadowolona. Nosi się wspaniale, wczoraj miałam wieczorną premierę, bo wyskoczyliśmy z Olkiem na Grolscha na Rynek. Pierwsze koty za płoty, planuję reglana :)

      Usuń
  3. Piękności!!! Jest rewelacyjny!!!!
    Kiedy Ty to wsystko robisz?
    Ja właśnie siedzę pod dwoma kocami i marzę o ciepłym wdzianku:). W Italii jesień na całego aż mi trudno w to uwierzyć..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to faktycznie dziwne... Ale masz piękny szydełkowy koc, to się otulaj :)

      Usuń
  4. Jest świetny. Widzę, że Justa bardzo się sprawdza w kołowcu.
    Fajnie, że mam okazję w końcu Cię poznać :)
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny. Już takie widziałam i zakochałam się w nich od pierwszego wejrzenia. Twój ma także piękne kolory. Wyszedł cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszedł super :) Muszę chyba wyciągnąć moją zieloną Justę i coś z niej wydziergać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny kołowiec zrobiłaś Cheniu. Aż mnie kusi, by spróbować. Jeżeli mam 5 motków po 210 m, to wystarczy na coś takiego, na niższy wzrost?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na swój zużyłam ok. 1300 m wełny... nie znam się, ale 1050 m może nie wystarczy... musiałabyś skonsultować Iwonko z bardziej doświadczonymi dziewiarkami

      Usuń
  8. Superaśny :) i takie piękne kolory :)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Olu, jest cudny! Piękna kolorystyka. Malachit jak najbardziej jest tu zrozumiały :) Zbieram się od pół roku do tego kołowca, ale... nawet nie zaczęłam. Wciaż tylko podziwiam cudze. Chyba bym się pogubiła w tych oczkach... Jestem pod wrażeniem. Super!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny!!! Absolutnie wspaniały jest!!! O Ludzie!!! Ile to pracy!!!! Napisz proszę, czy ta zieleń jest ostra czy stonowana, bo mnie kusi ta Justa już od dawna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zieleń jest soczysta, trawiasta, ciemna jest piękna, jasnozielona, trochę mniej, granatowo-zielony jest super, kolory najbardziej odpowiadają rzeczywistości na 6 zdjęciu od góry.

      Usuń
  11. Pozostaje mi tylko podziwiać. Jest piękny. Doskonale zgrane kolory.Jestem pełna podziwu dla Twojej pracy. Po wykonaniu kołowca reglan będzie dla Ciebie odpoczynkiem. Powodzenia. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepis na kołowiec brzmi jak instrukcja promu kosmicznego! Nic a nic nie rozumiem, za to zachwyca mnie efekt końcowy no i modelka oczywiście :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe sweterki, takie ładne mają kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. wow...piękny jest i niesamowicie Ci pasuje. Kolor wybrałabym taki sam,doskonały wybór

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest rewelacyjne!!! pięknie Ci w nim jak i w.każdym;)
    uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  16. ale musi być milutki :) pięknie wygladasz !!

    OdpowiedzUsuń
  17. Extra najlepiej w Ci jest w Twoim kołowcu, może te kolory tak Ci pasują :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Strasznie fajny to model :), pasują Ci te kolorki. Kiedyś wzdychałam do gdzieś wypatrzonego na blogu, takiego w moich kolorkach: niebieskości z brązami :)
    Witaj w SAL-u :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszam na inne kolory Justy, czyli tak naprawdę Wooj Jazz, do sklepu Zeberka.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem pełna uznania i podziwu . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkie kołowce są rewelacyjne:))))pozdrowionka:)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacyjny! piękne kolory.

    OdpowiedzUsuń
  23. I pierwsze koty za płoty:-). kołowiec świetny. I ładnie Ci we wszystkich:-) Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Przepiękny! :) przyda się na najbliższe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny :) Choć we wszystkich Ci ładnie, to w swoim wyglądasz rewelacyjnie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratulacje , wyszedł piękny. Zielony to też jeden z moich ulubionych kolorów po czarnym. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyszedł świetnie. Dodanie oczek na rękawy jest zawsze inne, bo zależy od grubości włóczki i drutów. Pisałam o tym przy swoim kołowcu.
    Dzisiaj namierzyłam kołowiec szydełkowy na nowo poznanym przeze mnie blogu. Kiedyś robiłam sweter szydełkowy z półkół.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  28. O kurcze, niesamowita jesteś, strasznie lubię takie sweterki!!! Wyszedł pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale kosmos - niesamowity sweter! Piękny, piękny, piękny!!!

    OdpowiedzUsuń
  30. Twój kołowiec najlepszy! Też uwielbiam takie kolory, dlatego jestem zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  31. Wspaniały :-) Mnie również Twój podoba się najbardziej :-) Piękne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękny:) uwielbiam takie kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetnie wygląda! :) I ma bardzo ładne kolory. :) Na pewno przyda się w nadchodząca jesień. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. wow to za mało powiedziane! Zazdroszczę teraz tych zimnych dni spędzonych w cieplusim kołowcu :)
    Jest rewelka :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dzięki! Noszę go non stop :)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Olu na zdjęciach w parku wyglądasz jak pani jesień ...doskonale wtopiłaś się w otoczenie!

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękny i super w nim Tobie , urocza z Ciebie Jesień pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  38. Jaka jesień Dziewczyny? To soczysta, trawiasta wiosenna zieleń :P
    W żółciach i pomarańczach wyglądam fatalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. ale naprawdę wyszedł ci cudnie:))) kocham zielenie:)))) a mój nadal nie skończony:(((

    OdpowiedzUsuń
  40. Fantastyczny! Taki... elficki :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Piękny i cudnie grają te kolory.....jesień idzie, będzie jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Piękny jest i super w nim wyglądasz :):)

    OdpowiedzUsuń
  43. Tak się bałaś a proszę jak pięknie wydziergałaś. Wyglądasz fantastycznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  44. jakie to piękne jest!!! szkoda że mi kuleją umiejętności żeby coś takiego wydziergać...

    OdpowiedzUsuń
  45. GENIALNY!!!! Muszę złożyć zamówienie u mojej mamy ;) bo ja to tylko... krzyżyki ;) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Gratuluję, że pierwszy, a taki doskonały! Piękny! i świetnie dobrane kolorystycznie miejsce na sesje zdjęciową! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wizytę i komentarz :)