Moi mili goście :)

czwartek, 15 sierpnia 2013

Drzewo życia - cz.3

Zauważyłam, że w haftach z ramkami lubię zamykać haft, a potem wypełniać środek. Tutaj oczywiście wcześniej skusiło mnie drzewko. Na obecnym etapie mam ramkę, górne i dolne alfabety, drzewko - zostały mi do zrobienia 2 boczne panele.





Przypominam, że wzór Jana Houtmana wyszywam na bawełnianym płótnie Jubilee 28 ct firmy Zweigart kolorami DMC nr 341 i 318. Wielkość mojego haftu na płótnie (333 na 245 krzyżyków) to 56,5 na 43 cm.


Ostatnio, dzięki uprzejmości Sylwii, skusiłam się na nowe nożyczki.


A teraz mały samplerowy RAPORT.

Do wspólnego wyszywania na ten moment dołączyło 19 osób. Osoby prowadzące blogi są podlinkowane w pasku bocznym w zakładce Samplerowa grupa wsparcia/ Stitching group. Cieszy mnie, że do SAL-a zgłaszają się też osoby bezblogowe, zdjęcia swoich haftów przysyłają do mnie mailem.
Według mojego rozeznania haft razem ze mną rozpoczęło już 13 osób:

1. Kalliope - aida ecru 18 ct, DMC nr 3011 i 371


2. Sabina - płótno białe Jubilee 28 ct, DMC nr 3722 i 224


3. Ela - płótno białe bawełniane, DMC nr 341 i 648


4. Ania - len naturalny Zweigart 40 ct, DMC nr 3865 i 151

5. Maga - len naturalny obrazkowy 32 ct, DMC nr 3041 i 648


6. Katarzyna G - len Cashel 28 ct, DMC nr 3846 i 433


7. Elunia - linen aida 20 ct, Ariadna nr 1554 i 1557


8. Anna M - len Belfast 32 ct, DMC nr 3819 i 3814


9. Judyta - aida 20 ct, DMC nr 3047 i 3348


10. Małgorzata - aida easy count 20 ct, DMC nr 3722 i 224


11. Irena - kanwa kość słoniowa, Madeira nr 1713 i 2302


12. Marta - kanwa, Ariadna nr 1614 i 1621
 

EDIT 26.08.2013
13. Okruch - len Belfast kolor 705 perłowoszary, DMC nr 561 i 564


EDIT 06.09.2013
14. Barbara



Pozwoliłam sobie pobrać z blogów zdjęcia haftów niektórych osób.

Większość z nas haftuje mulinami DMC, Elunia wybrała czerwienie, a Marta błękity Ariadny, a Irena muliny Madeiry. Sabina i Małgorzata wybrały oryginalne kolory samplera, reszta wprowadziła własne kombinacje kolorów. U Eli powtórzyła się nić lawendowa 341 ode mnie i szara 648, którą wyszywa również Maga. Sześć osób wybrało aidę 18 bądź 20 ct, cztery osoby wyszywają na lnie naturalnym (szkoda, że nie ma mnie wśród Was, naprawdę bardzo żałuję, że nie wyszywam na lnie...), no i trzy osoby wyszywają na płótnie bawełnianym. Trzy osoby - Kalliope, Anna M i Judyta wybrały do haftu zielenie. Bardzo podoba mi się połączenie turkusu i brązu u Kasi. Kasia wyszywa 1 nitką muliny przez 1 nitkę lnu 28 ct, zaś Ania na najdrobniejszym lnie (40 ct) przez 2 nitki lnu.
Najwięcej wyhaftowała Małgorzata, ja jestem na drugim miejscu :)


Moje spostrzeżenie - nie taki diabeł straszny... bałam się bardzo, że nie dam rady ukończyć tego haftu, a idzie mi naprawdę sprawnie. Robię oczywiście skoki w bok, ale do samplera wracam ciągle z dużą przyjemnością.

Co myślicie o wybranych przez uczestników SAL-a materiałach i kolorach?
Ciągle dopisują się nowe osoby, może ktoś się jeszcze skusi? Czekam na maile :)

35 komentarzy:

  1. Cheniu z wiadomych względów Twój zestaw kolorystyczny jest mi najbliższy, to po prostu moja paleta, ale ładny jest tez zestaw lawendowo biały na lnie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile kolorów tyle haftów. Wszystkie są śliczne i będą pięknie wyglądać. Bardzo dziękuję za przyjęcie mnie do zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie będziemy haftowały ten sam wzór, a każdy haft będzie inny. Wspaniała będzie galeria oprawionych haftów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cuda!!Strasznie mi się podoba!Może i ja kiedyś się za to zabiorę,,,fajnie by było!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co odwlekać??? Zapraszamy :) Dopisać Cię do listy?

      Usuń
  5. Kochane dziewczyny,zaczełam wczoraj, od razu po przyjsciu ze szpitala...Jutro prześlę zdjęcia Oli, by mogła pokazać mój poczatek...
    Buziaki i trzymam kciuki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana za zdjęcia :) W jeden dzień tyle zrobiłaś?

      Usuń
  6. No cóż można pisać- pięknie, cudownie i żal, że tak nie potrafię :(

    OdpowiedzUsuń
  7. jejku rewelacyjnie wszystkie dobrały swoje materiały. Ja musiałam zmienić len na inny matriał. Okazało się że za drobny jest na haftowanie kratka w kratkę a jak chciałabym zmienić na co dugą to zabrakłoby mi materiału...ehhh ale mam nowy więc zakasam rękawy i niedługo moje pierwsze xxx pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne!! Może i ja dołączę jeżeli nie jest za późno? Kajka

    OdpowiedzUsuń
  9. Podglądam Twoje zmagania z tym haftem od początku, bardzo mi się podoba. Bardzo bym chciała dołączyć, chociaż obawiam się, że będzie mi brakowało czasu na kolejny duży haft...

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie hafty cudowne w każdym kolorze.Powodzenia w dalszej pracy i pozdrawiam wszystkie hafciarki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna zabawa. Będę czekała na efekty końcowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. 6,7,8 najpiękniejsze materiały:)) kolory ?? chyba najbardziej 6:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Pracusiu....Super te Twoje hafty....Całuski pa....

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne:)Ciekawa jestem efektu końcowego:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Olu wrzuciłam Ci na skrzynkę zdjęcie lepszej jakości - śmiało podmień w poście.
    A prace wszystkich dziewczyn piękne! A Ty to Przodowniczką pracy zostaniesz :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam Was Dziewczynki, piękne prace i kolory !!!
    Nożyczki - śliczne :)
    Pozdrowienia ciepłe ślę

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeden wzór, a jaka różnorodność prac :) Bardzo fajny pomysł z tym postem :)Olu ale narzuciłaś tępo :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne prace i kolory! Trudno mi wybrać, bo wszystkie mi się podobają:) Masz zawrotne tempo w śmiganiu igiełka :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przecudny jest ten haft! Kurcze, ze ja nie umiem tego robić.........

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak zwykle boski wzdycham i podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bonjour
    Tous les ouvrages sont superbes, un immense bravo à toutes et bonne continuation.
    Douce journée
    A bientôt

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem pod wrażeniem...wszystko tak równo i ładnie:) Świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne zestawienie :))) Gratulacje dla przodowniczek pracy - Małgosi i Cheni :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Niesamowita różnorodność. Dobrze, że już zaczęłam bo byłabym wstanie pozmieniać kolorki. Brawo dla wszystkich dziewczyn!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wizytę i komentarz :)