Moi mili goście :)

wtorek, 1 maja 2012

Poradnik babuni

Ostatnio miałam bardzo zabiegany tydzień, zaglądałam do Was na chwilę i pędziłam dalej. Dzisiaj nadrabiam zaległości. Przy ostatniej wizycie w Empiku oprócz planowanej książki, przytargałam do domu dwie nadliczbowe (stety, niestety zawsze mi się to zdarza :), chyba powinnam omijać szerokim łukiem niektóre miejsca). Teraz chciałam się pochwalić jedną dodatkową książką - "Niezbędnikiem pani domu" Zuzanny Talikowskiej (wyd. BUCHMANN)


Wiem, że można sobie wygooglować np. jak usunąć jakąś plamę, ale ja zawsze chciałam mieć taki praktyczny poradnik pod ręką w formie papierowej. A ten zachwycił mnie swoim pięknem (twarda okładka, kremowy papier i cudne ilustracje), 240 stron porad babuni i atrakcyjna cena 24,90 zł. Porady są pogrupowane w rozdziały: Przedpokój, Zapraszamy na salony, Kuchnia, Łazienka i toaleta, Sypialnia, Garderoba, pralnia oraz prasowanie, odplamianie i o różne szmatki dbanie, Doniczki, skrzynki, balkon, taras, ogródek, Schowek na szczotki, Mydło i powidło, Słowniczek podręcznej chemii. Czytam wszystko po kolei, ale na pewno będę wracać do niektórych porad, bo "stosowanie chemii w starym stylu może być znacznie zdrowszym, tańszym i poniekąd zabawnym rozwiązaniem". Najlepsze w poradniku są retro ryciny - coś dla Lilli z Malowanego Kokonu http://malowanykokon.blogspot.com/, wiem że mogłaby zrobić z nimi cuda do dalszego wykorzystania. Zobaczcie same...













Od dzisiaj będę kończyć wybraną z "Niezbędnika pani domu" poradą:
"Chcąc zmniejszyć kapanie z palących się świec, możemy je przed użyciem włożyć na jakiś czas do zamrażarki. Skuteczne jest również posypanie wokół knota odrobiny soli - co dodatkowo sprawia, że świeca będzie się jaśniej paliła i wolniej stapiała."

I jeszcze coś - dostałam dziś pierwsze konwalie :) 


12 komentarzy:

  1. Piękna, stara - nowa książka, a ryciny rzeczywiście są odlotowe. Konwalie - wspaniałe, muszę jutro odwiedzić pewne miejsce, może wtedy też pochwalę się tymi białymi ślicznotami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wydana ta książka - cudeńko

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka zachwycająca:) naprawdę świetna i z pewnością zdecydowanie przyjemniejsze jest wyszukiwanie informacji w takiej książce niż w necie..:) muszę sobie taką sprawić! pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wygląda świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ksiązką zachęca do przejrzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda zachęcająco! Ostatnio cenię sobie porady w stylu "perfekcyjnej pani domu" i wszelkie sprytne sposoby radzenia sobie z domowymi problemami :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za informację. chyba sobie też zakupię. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwy skarb, nie tylko z perspektywy Pani Domu... chyba wybiorę się na zakupy... Toż to same cuda można dzięki niej zrobić ! Przytulasy majowe zostawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Trafiłam do Ciebie :)
    Idę się rozejrzeć.
    Buziaki
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  10. Też posiadam tego typu 'poradnik', wujek google nie zastąpi mi tej książki;) konwalie uwielbiam, ja wczoraj widziałam na skalniaczku ale dopiero w rozkwicie... pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. porady jak porady, ale grafika cudna, dla samego przeglądania warto mieć taką książkę

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za wizytę i komentarz :)